Ofte stilte spørsmål
Om leilighetene
Er det heis i alle bygg?
Ja, i alle byggene hvor vi leier ut leiligheter er det heis.
Er det kaffe/te i leiligheten?
Nei, kaffe og te må du ta med selv. Det finnes imidlertid både kaffetrakter og vannkoker i leiligheten.
Er det lov å røyke i noen av deres leiligheter?
Nei, vi har kun røykfrie leiligheter så røyking er ikke tillatt inne i leiligheten. Det er imidlertid lov å røyke på balkongen. Dersom en gjest røyker i leiligheten vil vi kreve et straffegebyr.
Er det vaskemaskin og tørketrommel i leiligheten?
Alle våre leiligheter er utstyrt med egen vaskemaskin. Det er dessverre ikke tørketrommel i våre leiligheter med tørkestativ som kan benyttes til å tørke klær. Det finnes også strykejern og strykebrett i skapene på soverommet.
Hvilke leilighetstyper finnes det og hvor mange kan bo i de forskjellige leilighetene?
Leilighet med 1 soverom (34-38 m2) - sengeplass til 2 personer (maks 3 personer med ekstraseng)
Leilighet med 1 soverom og sovesofa (34 - 38 m2) - sengeplass til 4 personer
Leilighet med 2 soverom (55-60 m2) - sengeplass til 3 personer (maks 4 personer med ekstraseng)
Leilighet med 2 soverom (58-60 m2) - sengeplass til 4 personer (maks 5 personer med ekstraseng)
Leilighet med 3 soverom (70-80 m2) - sengeplass til 5 personer (maks 6 personer med ekstraseng)
Må jeg ta med egen hårførner?
Det finnes hårføner i alle våre leiligheter. Denne finner du under vasken på badet.
Må jeg ta med sengetøy og håndklær?
Når du flytter inn vil du komme til ferdig oppredde senger. Dusjhåndkle og håndhåndkle er lagt frem til alle leietakere i leiligheten og du vil finne en startpakke som inkluderer toalettpapir, håndsåpe og tabletter til både oppvaskmaskin og vaskemaskin.
Vil dere fylle på med forbruksvarer som dopapir og lignende?
Nei, ikke utover startpakken som finnes i leiligheten ved ankomst.
Kan jeg kansellere oppholdet kostnadsfritt?
Vi har en 14 dagers kansellerings- og endringsfrist.
Er det tillatt med husdyr?
Nei, dessverre tillater vi ikke dyr. Dette for å forsikre at våre leiligheter er allergivennlige.
Booking og betaling
Er leien refunderbar ved sykdom?
Vår 14 dagers kanselleringsfrist gjelder uansett omstendighet. Det betyr at dersom du av en eller annen grunn blir forhindret fra å benytte din leilighet hos oss må du ta kontakt med ditt forsikringsselskap om de dekker oppholdet for deg.
Har dere aldersgrense?
Ja, alle leietakere må være eldre enn 25 år gammel eller være en del av en familie.
Har dere erfaring med forsikringssaker?
Vi har lang og god erfaring med alle forsikringssaker og har et godt samarbeid med flere forsikringsselskaper. Dersom du behøver et midlertidig sted å bo grunnet vannlekkasje, brannskader, oppussing eller lignende, ta kontakt med oss så ordner vi alt det praktiske rundt leieforholdet direkte med forsikringsselskapet.
Hva er deres betingelser for å endre eller kansellere en reservasjon?
Vi har 14 dagers kansellerings- og endringsfrist. Det betyr at du kan kansellere eller endre reservasjonen din gebyrfritt inntil 14 dager før ankomstdato.
Hvilke betalingsmetoder godtar dere og når må jeg betale for min booking?
Du kan betale med kredittkort, LinkPay eller faktura. Vi godtar ikke kontant betaling. Vi opererer med forhåndsbetaling så for kortere opphold må hele bookingen betales 14 dager før ankomst. Ved lengre opphold kan man avtale månedlig betaling. Ved fakturering (utenom avtalekunder) krever vi et depositum reservert på et kredittkort som vil bli frigitt ved utsjekk. Vær oppmerksom på at det kan ta noen dager fra beløpet er frigitt til det er synlig på din konto avhengig av hvilken bank du bruker. Vi krever av alle gjester et sikkerhetsdepositum ved ankomst på 5000 NOK.
Hvis jeg leier flere leiligheter, er det mulig å få disse i samme bygg?
Dersom du har bestilt flere leiligheter vil vi gjøre så godt vi kan for å plassere disse reservasjonene så nærme hverandre som mulig. Dette kan ikke garanteres.
Hvordan leier jeg en leilighet?
Du kan enten leie din leilighet direkte på våre hjemmesider eller kontakte oss direkte på mail post@bjorvika-apartments.no.
Kan jeg velge hvilken leilighet jeg ønsker å bo i?
Det er dessverre ikke mulig å velge en spesifikk leilighet. Du må gjerne gjør oss oppmerksom på eventuelle preferanser når det kommer til adresse, etasje etc. og vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme dine ønsker.
Når må jeg gi besked dersom jeg ønsker å forlenge mitt opphold?
Dersom du ønsker å forlenger er det viktig at vi får beskjed i god tid før opprinnelig utsjekksdato. Så lenge vi har ledige leiligheter er det ikke noe problem å forlenge ditt opphold. Ta kontakt med oss på post@bjorvika-apartments.no .
Tar dere depositum?
Ja, vi reserverer 5000 NOK depositum ved ankomst.
Tilbyr dere egne avtaler for bedrifter?
Ja. Vi har siden oppstarten hatt et godt samarbeid med flere små og store bedrifter. Ta kontakt med oss på post@bjorvika-apartments.no og vi vil skreddersy en avtale som passer din bedrift.
Flytte inn og ut
Finnes det noe sted å oppbevare bagasjen før jeg flytter inn eller etter jeg flytter ut?
I Oslo er du hjertelig velkommen til å sette din bagasje på vårt kontor i Schweigaards Gate 15B. I Bergen, Trondheim og Tromsø har vi dessverre ikke denne muligheten foreløpig, men det er mulig å leie oppbevaringsbokser på togstasjon og havn.
Hva er adressen til min leilighet?
Du booker en leilighet etter område og leilighetskategori. Vi sender deg en sms med adressen til din leilighet dagen før ankomst.
Jeg har ikke mulighet til å hente nøklene selv. Kan en venn/kollega/partner sjekke inn for meg?
Dersom du ikke har mulighet til å flytte inn selv må du kontakte oss på forhånd på post@bjorvika-apartments.no.
Jeg har ikke telefon med meg. Hva gjør jeg nå jeg ikke kan ringe og gi beskjed om at jeg er fremme ved adressen?
Kontakt oss på forhånd på post@bjorvika-apartments.no.
Kan jeg flytte inn etter kl 21:00?
Dersom du kommer etter våre åpningstider, vil vi sette opp en nøkkelboks til deg. Avhenting av nøkler i nøkkelskap må avtales på forhånd. I Trondheim må senere innsjekk enn 21:00 avtales (kan ikke garanteres) og gjort mot et tillegg på NOK 450 per time utover normale åpningstider.
Kan jeg flytte inn før kl. 15:00?
Vi kan dessverre ikke garantere det, da det avhenger av når leiligheten er klar. Men dersom leiligheten skulle være klar på et tidligere tidspunkt kan du selvfølgelig sjekke inn tidligere.
Kan jeg flytte ut etter kl. 10:00?
Vi kan ikke garantere det, da det kommer an på når vi må ha leiligheten klar til neste leietaker. Men egen avtale om senere utflytting kan gjøres med kontoret dersom det er mulighet for det.
Må jeg ha med betalingskortet ved ankomst?
Ja, av sikkerhetsmessige årsaker må alle gjester kunne fremvise betalingskortet samt gyldig legitimasjon. Vi kan dessverre ikke la dere flytte inn dersom dette ikke kan fremvises.
Må jeg vaske leiligheten før jeg flytter ut?
Nei. Utvask av leiligheten er inkludert i leieprisen men leiligheten skal være ryddig og søppelen skal være tømt når dere flytter ut.
Når må jeg flytte ut?
Senest kl. 11:00 på avreisedagen.
Hvor kan jeg få nøklene til min leilighet?
I Oslo, Bergen og Tromsø har vi Self-check In, vi sender deg med informasjon på mail. I Trondheim er innsjekk fra vårt kontor.
Mens du bor her
Blir sengetøy og håndklær skiftet hver dag?
Nei, for å spare miljø og fordi ikke er et hotell og skifter kun sengetøy og håndklær ved opphold over 10 dager. Dette er da inkludert i den ukentlige vasken av leiligheten. Det er vaskemaskin i alle leiligheter så det er enkelt å vaske håndklærne selv om du ønsker det.
Er det lov med større sammenkomster?
Nei, vi tillater ingen sammenkomster og fester i våre leiligheter. Det skal være stille mellom kl. 22:00 og 08:00. Ved brudd av reglene sies leietakeren opp umiddelbart. Allerede betalt leie og depositum vil ikke bli tilbakebetalt.
Hvis noe ikke fungerer som det skal i leiligheten, hvem skal jeg kontakte?
Ta kontakt med oss på post@bjorvika-apartments.no.
Hvor kaster jeg søppel?
Det finnes søppelrom i tilknytning til alle bygg hvor vi har leiligheter. Vi forteller deg hvor ditt nærmeste søppelrom er ved innsjekk. Det skal også henge en beskrivelse av dette i leiligheten. Vennligst kontakt oss hvis du ikke har fått denne informasjonen.
Hvor ofte blir leiligheten vasket og når kommer vaskerne?
Ved alle opphold vil leiligheten bli vasket etter leietakeren har flyttet ut. Dersom du bor hos oss i over 10 dager vil du få en ukentlig vask av leiligheten. Normalt sett vil leiligheten bli vasket på samme ukedag som du flyttet inn (det blir ikke gjennomført ukentlig vask på helgedager). Ukentlig vask inkluderer skifte av håndklær og sengetøy.
Jeg har en elektronisk lås til leiligheten min, hvordan fungerer det?
For å kunne åpne/låse døren må du først aktivere låsen. Hold den gråe chipen inntil sensoren på under håndtaket, låsen er aktivert når du hører et pip og det lyser grønt. Husk at låsen er en smekklås.
Internett fungerer ikke, hva gjør jeg?
Forsøk først å restarte både modemet og routeren ved å trekke ut strømkabelen til begge boksene. Vent så i ca. 30 sekunder før du først kobler til modemet. Vent til modemet har startet opp før du kobler til routeren. Dersom dette ikke fungerer kan du ta kontakt med kontoret på mail.
Annet
Er dere tilgjengelig i helgen?
Ja, vårt kontor er åpnet 10:00 til 18:00 i helger.
Er det matbutikk i nærheten av leiligheten?
Det er matbutikker i nærheten av alle våre leiligheter, sjekk kartet for å finne nærmeste butikk.
Finnes det lader til EL-bil?
Per dags dato har vi dessverre ingen lademuligheter tilknyttet de parkeringsplassene vi disponerer. Det finnes for øvrig parkeringsplasser med lademuligheter i nærheten.
Finnes det parkeringsplasser i nærheten?
Vi disponerer et antall parkeringsplasser i garasjekjelleren under boligbyggene. Disse er det mulig å leie for et ekstra gebyr per natt. Merk at vi kun har et begrenset antall så det er lurt å forhåndsbestille parkering for å være sikret plass. Vi har dessverre ikke parkeringsplasser i Tromsø, Frognerveien 1 og Sørenga.
Har dere en veibeskrivelse?
Vi har kart med oversikt og veibeskrivelse til alle våre leiligheter. Send en forespørsel til post@bjorvika-apartments.no så sender vi deg en oversikt på mail.
Hva gjør jeg i nødstilfeller etter kl. 17:00?
I Oslo, Bergen og Tromsø jobber vi sammen med et sikkerhetsselskap. Se informasjonen i leiligheten for detaljer.
Hvordan kommer jeg meg til og fra flyplassen?
Sjekk kartet for transportmuligheter eller send oss en forespørsel. Vi sender deg gjerne mer detaljert informasjon om hvordan du kommer deg lettest mulig til leiligheten din fra flyplassen.
Kan vi leie ekstraseng/barneseng?
Vi kan tilby både 1 ekstraseng og 1 babyseng i de fleste leilighetene. Ekstraseng koster kr. 250 per natt og barnseng koster totalt kr. 300 for hele oppholdet.
Tilbyr dere frokost?
Nei. Vi leier ut leiligheter med fullt utstyrt kjøkken tilpasset selvhusholdning. Dersom du trenger noe kjapt finnes det flere fine kafeer i nærheten som tilbyr rundstykker og annen frokostmat.
Tillater dere kjæledyr i leilighetene?
Av allergihensyn tillater vi dessverre ikke kjæledyr i våre leiligheter.